Bâlciul nălucilor

Așa grăit-a stearpa de Ana. Țărancă casnică, fiica lui Gheorghe și Maria, născută în 15 aprilie 1909 în comuna Șicula (jud. Arad), Mihăicuță Ana (zisă și Aurora, †1985) a fost o persoană normală până când nefericirea vieții și trauma unei căsătorii neîmplinite, finalizată la cererea soțului, au transformat-o-n proroociță:

În timpul lucrului, de la un moment dat a început să privească din când în când în gol și parcă vorbea cu cineva. Observând-o cu atenție, îngrijorată, mama a întrebat-o ce se întâmplă cu ea, crezând că și-a pierdut mințile de durerea despărțirii de soț și pentru blestemul de a nu avea copii, dar Ana i-a răspuns: «Mamă văd înaintea mea doi bărbați îmbrăcați în haine albe, care îmi spun: lasă tu războiul acesta, căci tu ai o lucrare mare de făcut. Noi suntem Apostolii Petru și Pavel și suntem trimiși de Dumnezeu din Cer să-ți spunem ce ai de făcut. Tu ești femeia aceea stearpă despre care se vorbește în Biblie, în Galateni, Cap. IV, în Apocalips, Cap. XII și în mai multe locuri din Biblie și tu trebuie să-l naști pe Isus Cristos prin cuvânt și care este întrupat în Marele Voievod Mihai, adică Regele României, după cum este scris în Cartea Proorocului Daniel, Cap. X, vers. 21 și Cap. XII vers. 1».

România va fi noul Ierusalim după cum este scris în.Biblie și Stema României este după cum spune Ezechiel în Cap. I verset 10 și în Apocalipsă, Cap. IV, verset 3 și 7 și că toți oamenii trebuie să țină cele 10 porunci din Decalog, cum se spune în Exod, Cap. 20, vers. 2-17 și să țină și ziua întâia a săptămânii, adică Duminica, aceasta fiind ziua învierii lui Isus Cristos ca zi de sărbătoare și de odihnă1.

Citatul de mai sus descrie debutul crizelor sale profetice (1939) și un modus operandi: vocile din cap trebuie (și sunt) coroborate cu versete din Apocalipsă, interpretate potrivit. Au fost publicate într-o broșurică bizară, ”Vocea Noului Ierusalim”, apărută postum, în 1994.

Rezumat, șirul de viziuni amestecate haotic cu versete și prezentate într-un format ilizibil  alcătuiesc următorul scenariu profetic:

      • România va fi, dar cumva deja și este, Noul Ierusalim;
      • Împreună cu alte 10 țări din Europa, țara a fost transformată samavolnic în ”Babilonul European” de balaurul roșu (comunismul sovietic antihristic), care este cea de-a treia fiară (prima a fost Roma păgână și a doua Hitler);
      • Anticristul e Nicolae Ceaușescu iar femeia stacojie, nevastă-sa, Elena;
      • A patra fiară este Mielul cu două coarne. Aici lucrurile nu sunt tocmai clare, deoarece autorul a vrut să genereze un context ciclic: Mielul bicefal simbolizează atât tandemul Dej-Groza, cât și un tandem postdecembrist, neocomunist;
      • Figura centrală, Fiul Omului, Iisus adică, ”vine în Noul Ierusalim sub un nume nou, numele fiind al marelui Voievod Mihail”. Pentru întărire: Duhul lui Isus Cristos este ”întrupat în Marele Voievod Mihail, Regele României”.

Inedit este compostul politic și absolut nimeni până la orădeancă nu a interpretat viziunea lui Ezechiel în cheie parlamentară:

Profetul Ezechiel, cu 600 de ani înaintea venirii lui Isus Cristos, cât și Ana Aurora, au avut viziuni cu privire la stema României și a Noului Ierusalim. Iată ce spune Ezechiel și cum interpretează Ana Aurora: «Cât despre chipul fețelor lor, era așa: înainte toate aveau o față de om, la dreapta lor toate aveau o față de leu, la stânga lor toate aveau o față de bou, iar înapoi toate aveau o față de vultur» (Ezec., cap. 1, vers. 5-10). Deci viziunea se referă la stema României Mari, dinaintea primului război mondial. Cele patru făpturi vii cu ochi de jur-împrejur văzute în viziune de profetul Ezechiel în cap. 1-5, sunt și cele patru partide istorice care au făcut stema României Mari și Ana Aurora le indică: Partidul Liberal, Partidul Țărănesc (în prezent Creștin Democrat, n.n.), Partidul Brătienilor și Partidul Social-Democrat. De altfel, Partidul Țărănesc, așa cum se arată în viziunea profetului, a avut ca semne în  alegerile de până la 1946, roata și ochiul (la fel și P.N.Ț.C.D. în 1990, n.n.). Cele văzute de Ezechiel (cap. 1, vers. 5-10, 15-21) îi sunt descoperite acestuia cu privire la Noul Ierusalim, care este deci România. De altfel, atât Ezechiel, cât și Ana Aurora, mai văd în viziunile lor și drapelul României, respectiv cele trei culori de bază ale curcubeului (Ezec., cap. 1, vers 28)”2.

Finalul e apoteotic:

Numai cu ajutorul celor care trebuie să vină (regele, împreună cu partidele de mai sus și cu cei 144.000, diaspora alungată de comuniști și care-l va însoți la revenire – n.n.) se va putea vorbi în România (Noul Ierusalim) de o democrație reală, de o refacere rapidă și eficientă a economiei distruse de comuniștii anticriști, oferindu-ne în același timp șansa cea mai bună de a intra și a rămâne în Casa Comună Europeană3.

La o primă lectură am crezut că este vorba de o farsă, afirmațiile fiind mult prea gogonate pentru a le crede cineva.

Și totuși Coana Ana le-a crezut, după cum le-au crezut și câțiva din familia și anturajul ei. Au tipărit ”profețiile” pe foi volante, le-au împărțit începând din 1945, și-au asigurat multiple cazări la penitenciar, ulterior Anița și la casa de nebuni. Condamnările apar în Inventarul Fondului Penal al C.N.S.A.S4.

Ceea ce interesează în cazul profetesei Mihăicuță Ana este ideea România (Noul Ierusalim), introdusă și circulată în anii ʼ40. Ne-am putea lega și de bizara propagandă politică cu substrat religios. Autorul broșurii lansează și un îndeamn concret: ”grăbiți-vă să vă înscrieți în cartea marelui Voievod Mihail, în care ieste întrupat Duhul lui Isus Cristos (Daniel, cap. 12, vers. 1), adică în Asociația «Amicii Regelui Mihai» din Noul Ierusalim, adică România5.

Coincidență sau nu, după 1990 numele Rege Mihai I a apărut insistent în fel de fel de profeții, adesea cu iz ocultist. Însă e o mică-mare diferență: arădeanca nu a fost o oportunistă, ci a crezut sincer și a acționat în baza a ceea ce credea. Și nu i-a mers prea bine. Dar asta-i viața, să fie sănătoasă!

 

Note: 1*** – ”Vocea Noului Ierusalim”, Ed. Dinastic, Oradea, 1994, pg. 5-6; 2,3,5Ibidem, pg. 14, 27, 16; 4Inventarul Fondului Penal al C.N.S.A.S. Nominal apare la nr. crit 134303 (sentința nr. 973/08.03.1944) și 134304 (sentința nr. 511/27.05.1947). Foarte probabil nr. crit. 134302 și 134305 se referă la persoane din anturajul acesteia.