Bâlciul nălucilor

Hai Niascharian de-aici! Universul protocronismului magic nu este lipsit de o formă oarecum hazlie de religiozitate. Ghiță Funar și-l imaginează pe Iisus blond, cu ochi albaștri și dac-dac sau get-beget, în timp ce Tudor Diaconu (zis Moșuʼ din Pitești) transferă locurile și personajele Bibliei pe tărâmurile Vâlcii. De exemplu, Nazaretul era la Stânișoara. Și sunt destui alții, propăvăduitori sau practicanți de neozalmoxianism după dogme eclectice și ritualuri inventate.

Aflați într-o fază de infantilism tardiv, anumiți oameni nu își asumă ideile proprii, ci le prezintă ca extrase din mesaje încriptate, descoperite și descifrate (doar) de ei. Deși pretind cunoștințe avansate de lingvistică, semiotică și criptografie, acești nefericiți nu cunosc nici măcar ABC-ul meseriei. Lor le corespunde termenul de criptomani, o afecțiune inventată de noi și tocmai de aceea de negăsit în dicționare.

Un loc aparte în această lume pestriță a criptomanilor cu idei aiuritoare îl ocupă Adrian Bucurescu, ”nepot al ultimului Mare Maestru al Ordinului Solomonarilor, Col. Dr. Gheorghe Bucurescu1, după cum se descrie. Orice ar vrea să însemne această filiație.

Bucurescu e un supraviețuitor; născut în 1950 a trăit 71 de ani fără să stea ascuns și totuși a reușit să nu fie luat în vizorul psihiatrilor. Ceea ce, în cazul și în situația lui, este o mare performanță. Blasfemia este pentru el un deliciu vicios și pare a avea o fixație cu 666, Numărul Fiarei, pe care simte compulsiv nevoia să-l găsească acolo unde nu e și să-i dea înțelesuri diametral opuse celor tradiționale.

Pe o placă de marmură de la Tomis”, Bucurescu traduce ”o rugăciune a unei gete zalmoxiene2. O transliterează din greacă (după original) în latină (de ce?):

AYRELIA

BENERIA

SYM FORO

SYN BIO

SYN ZE SASE TRI (s.n.)

KAI TETHY GATRI

AYRIS NONAM

NIASCHARIAN (s.n.)”3.

Apoi o traduce în curata limbă românească (pentru că geții, zalmoxieni sau ordinari, vorbeau, nu-i așa, româna contemporană!): ”Strălucitoare, Curată, Măreață Doamnă! Sunt credincioasă: sunt cu trei de șase. Doar atât te rog, cândva, să mă ajuți să renasc!4.

De parcă n-ar fi fost de-ajuns, în febra descifrărilor, autorul identifică ”și un acrostih, adică inițialele versurilor se citesc astfel: AB SSS K-AN. Traducerea: Cu 666 de ani5.

Dacă vă interesează și realitatea, textul sună așa:

Αὐρήλια Βενέρια

Συμφόρω συνβίω

συνζήσας ἔτη ι´

καὶ τῆ θυγατρὶ

αὐτῆς Νόνᾳ μνί-

ας χάριν6.

Și se traduce astfel:

Aurelia Veneria (a pus aceast epitaf) soţului ei Symforus, cu care a trăit 10 ani, şi fiicei sale Nona, spre pomenire7.

În greaca veche, literele aveau valoare numerică, iar Σ = 200. De unde și cum se adună ca să dea 666, doar Adrian Bucurescu știe…

De la o banală inscripție funerară aflată în Lapidariumul Muzeului Național de Antichități, datată în secolul V-VI și redactată în limba greacă, prin puterea fanteziei și exercițiul tupeului, s-a ajuns la enormități regretabile.

SYN ZE SASE TRI (sunt cu trei de șase) a dat numele unei trupe de cântăcioși din Timișoara, care abordează genul rock black metal, asociat în general cu satanismul și păgânismul etnic. Dacă ”syn ze sase tri” și-a găsit cu ei o utilizare adecvată, nu același lucru se poate spune despre ”niascharian”, un nonsens tradus de Bucurescu ca ”să renasc” (naștere din nou, a doua oară), după posibila derivație ”nasc” + ”arian”.

”Niascharian/ Să renaştem” este o serie de filme realizată de Leonardo Tonitza, regizor care face documentare inspirate din lucrările unora ca Bucurescu. Cu o importantă contribuție de la bugetul de stat, cum operează întotdeauna băieții buni din Sistem.

 

 

Note: 1Adrian Bucurescu – ”Despre mine”, pe adrianbucurescu.blogspot.com, 10.02.2016; 2,3Adrian Bucurescu – ”Dacia secretă”, Ed. Arhetip, București, 1998, pg. 170; 4,5Ibidem, pg. 171;6,7Inscripții grecești și latine din sec. IV-XIII din Dobrogea.   (Constanța)”, poziția 39; cu trimitere la Barnea, ”St. teol.”, 6, 1954, p. 98, nr. 14 (text trad.,) (idem, ”Dacia”, N.S., l, 1957 p. 268, pl. I, 5 (foto), p. 283).