J. B.

Consecutiv publicării sintezei din ”Arca”, are loc un episod halucinant: Cristiana Pănculescu demască în paginile cotidianului ”Azi” un complot terorist și antistatal, pregătit de gazeta care-o găzduise între paginile sale:

 

Cristina Pănculescu – ”Protest față de «Arca»”, în ”Azi”, nr. 105/ mi 15.08.1990, pg. 3

 

Primește, fără întârziere, un drept la replică usturător:

 

*** – ”Dreptul la replică”, în ”Azi”, nr. 108/ 18.08.1990, pg. 2

 

Fără a pune în discuție contribuția sa kogaiononist-bucegistă, e de discutat discernământul acestei persoane, al cărei discurs face parte din ”efectele confuzoterice ale saltului de la buchea abecedarului la lectura lui Platon”. Clientela sa feisbucistă este bombardată cu aceleași deliruri conspiraționiste ca și acum două decenii. Semn că ”Lupu-și schimbă părul, dar năravul ba”.

După virgulă, menționăm un fapt puțin cunoscut: Brăneanu, Măruță, Coman și alți esoteriști pe care veșteda  domnișoară Pănculescu îi ”prinde” în complot erau apropiați (unii chiar foști colegi de birou!) de-ai numitului Iliescu Ion și beneficiari, direct sau indirect, ai poziției politico-sociale a acestuia. De ce l-ar fi vrut ”jos!” – în eventualitatea improbabilă în care ar fi contat ce vor ei -, doar mintea năzdrăvanei cucoane poate cunoaște.

În schimb, și aici nu mai este vorba de scenarii, Dan Corneliu Brăneanu a ajutat-o pe Cristiana Pănculescu în numeroase momente ale cercetării ei (inclusiv publicarea celor două episoade din ”Arca” i se datorează). De ce a mușcat mâna întinsă (ne) intelectuala? Ne oprim aici, nefiind în măsura de a pune diagnostice publice.

 Retrospectiv, privim o fotografie, cunoscută și de Cristiana Pănculescu. Poate chiar a și inspirat-o în demersurile sale, interpretând-o în stil propriu, caracteristic. Femeia din poză ia bătaie, nu e ce crezi, ni la tine pofticioasă mică:

 

 

 Glissando, filmul ”conspiratorului” Mircea Danieliuc, rulează pe Youtube.